21 Mart 2014 Cuma

AYVALI KEK


    Hayırlı Cumalar,
    Bahar gribi ile uğraşmaktan -hem kendim hem kızım- :( bilgisayarın başına oturmak pek mümkün olmuyor..Tarifler birikti, vakitleri geçiyor hatta..
    Kek isteyen oğlumun isteğini yapmak için mutfağa girdiğimde ayvalar gözüme ilişince, neden ayvalı yapmıyorum dedim  vede ayvalı yaptım..kelamı kısa tutup tarifi bırakayım..Dualarınız bekliyorum arkadaşlar..Buyurun :

   - 2 yumurta,
   -1 su bardağı + 2 çorba kaşığı şeker,
   -1 su bardağı yarı yarıya süt+yoğurt,
   -1/2 su bardağı sıvı yağ,
   -1,5 su bardağı ayva rendesi,
   -1 paket kabartma tozu + 1-2 kaşık limon suyu,
   -2-2,5 su bardağı un..


  • Yöntem aynı..Oda sıcaklığındaki yumurtaları mikserle çırpalım, şekerle birlikte iyice çırpmaya devam edelim beyazlaşıncaya kadar çırptıktan sonra süt, yoğurt, sıvı yağı ekleyip çırpalım..Kabartma tozunu limon suyuyla buluşturup ilave edelim, unu azar azar ekleyerek çırpma teliyle ya da tahta kaşıkla karıştıralım..En son rendelenmiş ayvayı ilave edelim. 
  • Yağlanmış ve unlanmış kalıba kek hamurunu dökelim..Ben baton kek kalıbına ve muffin kalıplarına dökerek pişirmeyi tercih ettim isterseniz hepsini muffin kalıplarına dökebilirsiniz..
  • Önceden ısıttığımız 170 dereceli fırında 40- 45 dakika pişirelim..Dikkat etmemiz gereken, herkesin fırın ayarı farklıdır; siz kendi fırın ayarınıza göre pişirme yapın lütfen.. 
  • Kürdan kontrolü yaptıktan sonra soğumaya bırakalım, dilimleyip servis edelim..
  • Afiyet olsun..dualarınızda unutulmamak ümidiyle ...

1 yorum:

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...