25 Şubat 2013 Pazartesi

KÖFTELİ SPAGETTİ

  Hafta sonunun da sonuna geldik yine..
Tüm çocukların ve hep çocuk kalanların sevdiği yemek spagetti...:) İster hazır paket alarak, ister ev yapımı olsun makarnaların sofralarımızda  önemli bir yeri vardır..Bu yemekte çocuklarımın sevdiği iki şey var..Köfte ve makarna..Spagetti sadece tereyağlı salçalı seviliyor genelde ama minik köftelerle daha güzel oluyor..Nasıl mı oluyor ? :


  -1 paket spagetti,
  -250 gr orta yağlı kıyma,
  -2 çorba kaşığı galeta,
  -1 küçük kuru soğan,
  -Tuz, karabiber, pul biber, azcık kekik,
  -1 kaşık un,
  -1 çorba kaşığı sıvı yağ,
  -2 çorba kaşığı tereyağ,
  -2 çorba kaşığı domates salçası,

  •   Önce kıymaya soğanı rendeleyip tuz,karabiber, pul biber, kekikle beraber yoğuralım Küçük küçük yuvarlak köfteler yapalım, 1 kaşık un serptiğimiz tabağa köfteleri atalım, sallayıp her yanının una bulanmasını sağlayalım.
  • Spagetti makarnayı üzerini iki parmak geçecek kadar bir tatlı kaşığı tuz attığımız kaynayan suda haşlamaya başlayalım. 1 çorba kaşığı sıvı yağ ekleyelim, makarnalar yapışmasın..Spagettiler yumuşayınca birbirinden ayıralım, yapışmasınlar..Unlanmış köfteleri de kaynayan suya atalım beraber haşlayalım.
  • Makarna suyunu çekip su azalınca pişip pişmediğini kontrol edelim. Biraz diri kalmalı, kalan suyu da çekince normal kıvama geliyor..Makarnaların haşlama suyunu süzüp atmak bana yanlış geliyor..Bu yüzden pilav gibi hep kendi suyunda pişirmeyi tercih ederim.
  • Makarna haşlanırken bir yandan da sos tavasına sıvı yağı alıp ocağı yakalım. Tereyağı da ekleyip yakmadan hafif kahverengi olacak şekilde kızdıralım, salçayı katıp karıştırarak pişirelim. Pişen makarna suyundan bir iki kaşık alıp ekleyelim..
  • Haşlanan spagetti ve köfteleri servis tabağına alalım. Üzerine salçalı sostan gezdirip servis yapalım..
  • Afiyet olsun..Dua beklerim...

4 yorum:

  1. bu ikiliyi ben de seviyorum, çocuklar için süper, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkcası makarna sever biri olarak ben de bu ikiliye bayılıyorum :)) çocuklar da itiraz etmiyorlar hiç..Teşekkürler yorumun için...

      Sil
  2. Kızım birazdan okuldan gelecek ne yapsam diyordum. Tarifi buldum ellerine sağlık canım asla hayır denmeyecek bir yemek. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa çok sevindim :)) afiyet olsun güzel kızıma..Teşekkürler ..:)

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...