1 Şubat 2013 Cuma

MUKAŞERLİ BULGUR PİLAVI

    İyi akşamlar hepinize,
    Bu sıra ihmal ettim sayfamı, bir türlü fırsat bulamadım..Biraz sağlık sorunları, biraz telaş derken...:(. Kısa süreliğine bir ara yorumlara bakıp hemen çıkmak zorunda kalıyordum...Nihayet geldim..:)
    Bu akşam pratik bir şekilde pişirip afiyetle yiyebileceğimiz bir pilav tarifi ile geldim..Bu sıra zaten hep pratik şeylere rağbet ediyorum..Yanında turşu, salata ayranla gayet güzel bir menü oluşturabilirsiniz..Her zaman pirinç pilavı ile beraber pişirdiğimiz nohut, fasulye ile de gayet güzel oluyor..Ya da et yemeklerinden biriyle..
    Mukaşer kara nohut (siyah nohut)diye tabir ettiğimiz minik nohutların kabuklarından ayrıştırıp, yarımşar halde çorba ve pilavlarımızda kullandığımız bir bakliyat çeşididir.Kabuklarından ayırmak için suda bekletilen kara nohut, biraz filizlendikten sonra, sudan çıkarılıp kurutulur, değirmende kabuklarından ayrılıp kullanıma hazır hale getirilir. Elaziz ve Malatya 'da her evde kullanılır hemen hemen. Hatta eskiden evlerde hazırlanırdı...Buyurun tarife:


   -2 su bardağı pilavlık bulgur,
   -1 irice kuru soğan,
   -3-4 tane yeşil biber,
   -2 çorba kaşığı sıvı yağ,
   -1 çorba kaşığı dolu dolu tereyağ,
   -1,5 çorba kaşığı domates salçası,
   -2-3 domates ya da 3-4 çorba kaşığı dolusu domates sosu,
   -3 çorba kaşığı mukaşer,
   -3 su bardağı et suyu ya da su,
   -Tuz, kuru reyhan (istenirse)..


  • Yağları tencereye alalım, yemeklik doğranan soğanı katıp hafif pembeleşinceye dek orta ateşte kavuralım. Ben bu kez tereyağ yerine kurban etinin yağlarını sızdırıp süzdüğüm yağdan kullandım.  eğer kuyruk yağı varsa o da güzel olur..Eskiden kavurma ile yapılırdı bu pilav..Kuru kavurma sürekli evlerin kışlık hazırlıklarından biriydi.. O da kuyruk yağı ve etin kendi yağı ile olurdu ve yemeklere çok güzel lezzet katardı..Yok ben hayvani yağları yemem derseniz zeytinyağı, tereyağı kullanacaksınız :)
  • Soğanlar pembeleştikten sonra biberleri doğrayıp katalım, onları da biraz çevirdikten sonra salçayı katalım, karıştıralım. Domatesleri doğrayıp katalım ya da yazdan uyuttuğumuz domates sosunu ekleyelim.
  • Biraz piştikten sonra bulguru katalım, karıştıralım.
  • Mukaşeri de ekleyip 3 bardak suyu ya da et suyunu katıp önce harlı ateşte, kaynayınca kısık ateşte pişirmeye bırakalım..Mukaşer pişmez diye düşünmeyin bulgurla beraber pişiyor..Tuzunu tadına bakıp, kontrol edip katalım..
  • Suyunu çekip göz göz olunca bulgur ve mukaşerin pişip pişmediğini kontrol edip, eğer pişmemişse biraz daha su ekleyelim..Bulgurun cinsine göre farklılık gösterebilir..Ben 1/2 su bardağı daha ekledim, çünkü iyi pişmeyen bulgur mideyi zorlar, ağrıya sebep olur..
  • Suyunu çeken pilavı karıştırıp, üzerine bir avuç kadar reyhan ovalayıp pilavı dinlenmeye bırakalım.Çok fazla bekletmeyelim, pilavımız kuru olmasın..
  • Daha dumanı üzerinde tüterken pilavı servis edelim..Afiyet olsun..
  • Biz bu akşam patlıcan turşusuyla beraber yemeyi tercih ettik :) kuru soğan, salata, ayran, bilumum turşular pilava eşlik edebilir..Her türlü et yemeği ile de yiyebilirsiniz..
  • Mukaşer yerine beyaz nohutu haşlayıp kabuklarından ayırarak yarımşar haliyle kullanabilirsiniz..

   

5 yorum:

  1. ne harikasin sistam daha once bilmedigim tadina bakmadigim harika yoresel lezzetlere imza atiyorsun :) sirasi ile denemelerim devam ediyor sen paylas ben hazirim hepsini denemeye :) opuyorum seni cok Cuman Mubarek olsun gulum...Dua'larinda olmak isterim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun sistamm :) Senin de Cuman mübarek olsun..Dualar müşterek canıımm..Rabbim kabul etsin İnşallah..
      Yöresel lezzetler vazgeçilmezimiz haklısın :)Onurlandırdın beni teşekkürler...

      Sil
  2. ellerinize sağlık.yufkayı kapıp da gelip yiyesim geldi.nefis gözüküyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. reyhanlada ne güzel olmuştur ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. YAANINADA Bİ YUFKA EKMEĞİ
    ÖF ÖFKİ ÖF
    YEMEDE YANINDA YAT YANİ
    BU ARADA MUKAŞER İ İLK DEFA DUYUYORUM SAYENDE BİR ŞEY ÖĞRENMİŞ OLDUK
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...