27 Ocak 2013 Pazar

KARNABAHAR VE BROKOLİ İLE TAVA KEKİ..:)

   Allah'ın selamı üzerinize olsun,
  Bir kaç gündür paylaşamadım bir şeyler, tarifler birikti :) Birazcık bakıp hemen kaçıyordum..Su çiçeği, grip,  kızımın ilk karnesi :) derken koşturmaca oldukça fazlaydı..Benim çocuklarım pek sebze sevmezler ya, bazen eve dayanamayıp aldığım brokoli ve karnabaharları ne yapsam da cazip hale getirsem diyordum..Yağda kızartıp, üzerine sarımsaklı yoğurtla en azından biraz yeniyor ama yağda kızartmakdan kaçıyor olduğum için, hem daha hafif olsun, hem de kızartma lezzetini yakalayayım diye düşünürken bu tarif ortaya çıktı. Biraz tuzlu kek gibi, biraz krep gibi..Teflon tavada pişirdim..İsmi ne olsun, karar veremedim..Beğenmezseniz önerilerinize açığım :) Neyse fazla uzattım, buyurun tarife:

   -1/2  karnabahar,
   -1/2 brokoli,(her ikisinin toplamı küçük bir karnabahar kadar)
   -2 yumurta,
   -1/2 çay bardağı sıvı yağ,
   -1/2 su bardağı süt,
   -1 paket kabartma tozu,
   -Kaşık ucuyla salça (kızartma yaparken de birazcık salça eklerdim, hafif bir pembelik ve lezzet katıyor)
   -Tuz, karabiber,
   -Aldığı kadar un..
Üzerine: -Sarımsaklı yoğurt, pul biber.


  • Karnabahar ve brokoliyi çiçek çiçek ayırıp, yıkadığımız suyla beraber tencereye koyup kısık ateşte biraz haşlayalım. Fazla büyük parçalar olmamasına özen gösterelim..
  • Diğer yanda yumurtaları çırpıp, sıvı yağı ve sütü ekleyelim. Kaşık ucuyla salçayı ve kabartma tozunu da ekleyip unu yavaş yavaş katalım. çırpmaya devam edelim. Tuz ve karabiber ekleyip, hafif haşlanmış karnabahar ve brokolileri de katıp kaşıkla karıştıralım.
  • Teflon tavayı hafif yağlayıp ocağa koyalım. tava ısınınca karışımı dökelim, ocağı kısıp kapağını kapatalım.

  • Kısık ateşte kabarıp alt kısmı pişince, alt üst ederek diğer tarafını da kızartalım. Alt üst ederken hamsi tavası kapağını kullandım, büyük kolaylık..:) Her iki yanı kızarınca servis tabağına alalım.

  • Dilimleyip üzerine sarımsaklı yoğurt dökelim, pul biberle süsleyelim..
  • Afiyet olsun.. 

5 yorum:

  1. canım ellerine sağlık bende çok sık yaparım hamuru biraz koyu tutup her birini tak tek tek batırıp teflonda pişiririm. Havuçta güzel oluyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibel'cim..Tek tek kızartırken teflonda az yağlı olabiliyor mu? Havucu da okuldayken yapmıştık hatırlıyorum..ama daha sonra hiç yapmadım..Onu da yapıp nostalji takılmak gerek :))

      Sil
  2. Ne kadar güzel olmuş, ellerine sağlık.
    Mutlaka denemek lazım:)
    Sevgilerimle♡♥♡

    YanıtlaSil
  3. Es selamüaleyküm ablacigim.Nasilsin?InsALLAH simdi biraz daha iyisindir.Ellerine saglik ablacigim,cok degisik bir lezzet ortaya cikarmissin.Ellerin dert görmesin,en kisa zamanda bende esim ve kendim icin deneyecegim insALLAH.RABBIME emanetsiniz.Dua eder,dua beklerim.Almanyadan kucak dolusu sevgiler ve selamlar

    YanıtlaSil
  4. Ve aleyküm salam Fatma'cım..Hamdolsun daha iyiceyim..Allah razı olsun..Rabbim hepimize iyilik ihsan etsin..Canım çok teşekkürler güzel sözlerin için..İnşAllah deneyince beğenirsiniz.. Almanya'daki siz kardeşlerimize benden de sevgi ve selamlar..Dualar müşterek canım. Allah'a emanet olun..

    Benbir çok teşekkür ederim cann..Sebzeyi cazip hale getirme çabalarının sonucu bu işte canım..Sarımsaklı yoğurtla daha da güzel oluyor..(kalbi nasıl yaptın? bana da öğretsene :))

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...