23 Ocak 2013 Çarşamba

KANDİL SİMİDİ - 2

     Hayırlı akşamlar,
     Veladet gecemiz Mübarek olsun.  Allah hayırla ihya etmeyi nasip etsin İnşallah..

  Aslında kandil simidi tarifi var blogumda, ama bu kez de biraz daha pratik olacak kabartma tozuyla hemencecik yapılabilecek bir tarif vereyim istedim..

  -1 paket tereyağ, (ben yine kaymak kullandım..Sevoş yine diyecek her şeye de kaymak katıyor.:))
  -1 çay bardağı sıvı yağ,
  -2 kaşık yoğurt,
  -2-3 kaşık sirke( tercihen elma sirkesi),
  -1 çay kaşığı tepeleme mahlep,
  -1 çorba kaşığı şeker,
  -1 paket kabartma tozu,
  -1 yumurta (sarısı içine, beyazı üstüne)
  -1 tatlı kaşığı tuz,
  -Aldığı kadar un..
Üzeri için:
  -Yumurta beyazı, su, susam, çörek otu, küncü..


  • Tereyağı eritip, tüm sıvı malzemeleri karıştıralım. Yumurtanın beyazını ayıralım. Kabartma tozuna sirkeyi katıp onu da karıştıralım. Şeker tuz, mahlebi de ekleyip unu yavaş yavaş katarak yoğuralım. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.
  • Hamurdan parçalar koparıp şeritler yapalım, birleştirip simit şekli verelim. Yumurta beyazına 2-3 kaşık su ekleyip karıştıralım, simitleri yumurta beyazına batırıp sonra bazılarını susam, bazılarını çörek otu ve  bazılarını da küncüye bulayıp kağıt serili tepsiye dizelim.
  • Fırında altı üstü pembeleşinceye kadar pişirelim..
  • Ilınınca servis yapabiliriz..Komşularımıza da ikram edebiliriz..Afiyet olsuunnn..
  • Dualarınızda unutmayın bu kardeşinizi....



13 yorum:

  1. Arkadasim harika olmus ellerine saglik. Kandilin mubarek dualarin Kabul Olsun insallah. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. hayırlı kandiller dilerim. kandil simitleride güzel görünüyor bugün iş yerinde dağıttılar çok taze ve lezzetliydi. bu arada kaçamak yaptığımın itirafıdır:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canıımm..Arada bir olur o kadar :) Hem sen kilolu biri değilsin..bir türlü anlamıyorum, neden incecik olanlar diyet yaparlar :))

      Sil
  3. Hayirli kandiller guzel ablam..dun kutlayamadim affet beni nolur..cok yogun geciyor gunlerim..
    Aynur ablacim sifreni tekrar gondersen senin eklentiyi guncellesek..bu sifre isteyen pencere yorucu.
    Sevgiler ablam,hayirli sabahlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Sevgi'cim, sana da hayırlı sabahlar..
      Sorun değil kuzum tahmin ediyorum..Ben de çok yoğunum halden anlarım.:))
      Telefonlaşalım olur mu güzelim..:)

      Sil
  4. dedim bile:)))canımsınn..şu aralar mailece hastalıktan gözümüzü açamıyoruz sana da çok geçmişler olsun bitanem.Rabbim hepimize şifa versin kandilimiz mübarek olsun...kalp kalp kalp:)sevoş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamaaamm..Çok geçmiş olsun canım yaa..Allah şifa versin, tez zamanda iyi olun İnşallah..Amin..
      Zaten kaymakla yaptığım her şeyde senin sözün aklıma geliyor :) ben kurabiyelerde kullanayım diye nasıl özenle saklıyorum o kaymağı biliyor musun? :)) Yoksa anında biter.
      .
      Kalp kalp..Çok tatlısın yaaa:)

      Sil
  5. Kaymakla kurabiye yapmak aklımın ucundan bile geçmemişti:)
    Çok hoş olmuş ama besbelli.
    Ellerine sağlık canım.
    Rabbim,dua,rahmet ve mağfiret dolu nice kandillere kavuştursun inşAllah.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  6. kandil simidini çok severim :))
    var mı banada :))
    ellerine sağlık canım......

    YanıtlaSil
  7. Receita anotadíssima
    Tenha Um Bom Fim de Semana ;D
    Beijos Márcia (Rio de Janeiro - Brasil)

    http://decolherpracolher.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Ablacım ellerin dert görmesin, kıyır kıyır olmuştur ne güzel..:)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Zeliş'cim epey zamandır kaymakla kurabiyeler yapıyorum, hatta tart hamuruna da kattım..Özenle saklıyorum diyorum ya sütün kaymağını :) sonuçta yağ işte :) Dualarına "Amin" diyorum..Teşekkürler canım..
    Şirinecim ne demek olmaz mı, yeter ki sen gel, Çok teşekkür ederim..
    Teşekkürler Marcia Rocha..:)
    Rummacım kıyır kıyır evet, mayalı olanı aratmadı:) Teşekkürler canım...

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...