13 Şubat 2012 Pazartesi

PİLİÇ TOPKAPI

 PİLİÇ TOPKAPI

Piliç topkapı


Herkese hayırlı günler,
Bursalı komşumun annesine ''Sabahat teyzecim,piliç topkapıyı nasıl yapıyorsun?''diye sorduğumda;''ben bilmiyorum onu''dedi.--.''Hani tavuk budunu dolduruyorsun ya''deyince --''haa o mu,Ben ona but dolması diyorum ama,bizim çocuklar ona nalları dikti tavuk diyorlar''dedi:)))
Sabahat teyzemi sevgiyle anarak,piliç topkapının tarifine geçeyim:
-6 adet tavuk budu(alt-üst beraber) kişi sayısına göre artırıp-eksiltebiliriz
-1 tatlı kaşığı domates salçası
-1 tatlı kaşığı yoğurt
-tuz,karabiber
İç pilavı için:
-1 su bardağı pirinç
-1 su bardağından biraz az su
-1 kuru soğan
-1 çorba kaşığı tereyağ
-1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
-1çorba kaşığı kuş üzümü(ben katmadım,sevilmiyor bizde)
-İstenirse kuzu ciğer ya da tavuk ciğeri(benim çocuklarım ciğer yemedikleri için katmadım)
-Tuz,şeker,karabiber,yeni bahar
Sosu için:
-1 çorba kaşığı domates salçası
-1 çorba kaşığı biber salçası
-tuz,karabiber,pul biber,kekik,biraz köri..
--İç pilavı yapmak için;önce tereyağında yemeklik doğranmış soğanları ve fıstıkları pembeleştirelim.Pirinci yıkayıp,süzüp ekleyelim,tuz biraz da şeker ekleyip,şeffaflaşana kadar kavuralım.Baharatları ve suyunu ekleyip,göz göz olunca kızartmış olduğumuz ciğerleri ekleyelim.hafifçe karıştırp demlenmeye bırakalım.
--Tavuk butlarının üst kısmındaki kemiği ayıralım,eti döverek genişletelim.Tuz ve karabiberle ovalım.
--İç kısmına pilavdan koyup kenarlarından toplayıp kapatalım,kürdanla ya da iğne iplikle dikerek tutturalım.Bu aşamada butların derileri önemli rol oynuyor,derisi kopuk olmamalı,rahatça sarabilmemiz için..Dikerek tutturmak bana daha mantıklı geldi.Böylece dağılma riski olmadı,düzgün dolmalar elde ettim.
--Dikişli kısmı alta gelecek halde fırın kabına yerleştirelim.Üzerine salça ve yoğurt karışımını sürelim.Fırında 20 dakika kadar pişirelim.
--Tavuklar pişerken domates ve biber salçasını 1 bardak su ile açıp baharatları ekleyelim.Tavukların üzerine gezdirip 15- 20 dakika daha pişirelim.
 
--Fırından çıkarıp fazla bekletmeden servis edelim..Afiyet olsun,Rabbim ağız tadınızı ziyade etsin ..

--Tavuk yemeyen eşim dahi''hiç değilse tadına bak''deyip tattırınca''  "ne kadar güzelmiş''  diyerek tabağı hemen aldı ve beğeniyle yedi. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...