13 Şubat 2012 Pazartesi

HUMUSLU KURABIYE

     Hayırlı günler,
    Bizim evde sık yaptığım pratik bir kurabiye tarifini paylaşacağım sizlerle..Bu kurabiye bir nevi bisküi gibi oluyor.Pratik bir şekilde hemen tepsiye de döşeyerek  pişirildiği için de fazla zaman almıyor,.Hemen ikrama hazır hale geldiği için özellikle çalışan hanımlara ya da acil durumlarda yapmak için tavsiye edebileceğim bir tarif..Çocukluğumuzda nohut ekmeği satılırdı,çok severdim. Nasıl yapıldığını bilemiyorum ama nohutu hamura katma fikrini bana verdi..Ben de bu tarife humusu ekleyerek lezzetini katmerledim,herkes çok beğendi ,sizlerin de beğenisine sunuyorum şimdi.:)

 -1 yumurta (sarısı üstüne ayrılacak)
-1 su bardağı yoğurt
-1 paket tereyağı ya da margarin
-1 çay bardağı sıvı yağ (ayçiçek,fındık,mısırözü..)
-1 kase humus (humus yaptığımda özellikle ayırdım)
-1 paket kabartma tozu
-1-2 çorba kaşığı sirke
-Tuz  (humusun da tuzu olduğunu hesaba katarak tuzu ona göre katalım)
-Aldığı kadar un-yarısı tam buğday unu olacak

Üzerine: Küncü (susamın kabuklu hali,en güzel küncüyle oluyor) yoksa susam,çörekotu,
-Biraz  keten tohumu
-Yumurtanın sarısı
-1 kaşık yoğurt

  •  Sıvı malzemeleri yoğurma kabına alıp karıştıralım.İçine  yumuşamış tereyağ ya da margarini ve de humusu da katalım,yavaş yavaş unları ekleyerek çok sert olmayacak bir hamur yoğuralım..
  •  Tepsiye elimizle döşeyip üzerine yumurta sarısı,yoğurdu karıştırıp sürelim ve bolca küncüyü biraz da keten tohumunu serpelim.
  •  İstediğimiz şekilde dilimlere kesip fırında altı üstü kızarıncaya kadar pişirelim..
  •  Eğer tepsiniz  küçük ise hamuru fazla gelebilir, çok kalın olmasın isterseniz merdaneyle açıp şekilli kalıplarla kesip ya da simit şekli vererek de yapabilirsiniz..Çok güzel gevrek bir kurabiye oluyor..



  • Humusun içindeki baharatlarla da buluştuğu için daha hoş kokulu ve lezzetli oluyor,isterseniz humus katmadan sade ya da sadece baharat katarak ya da haşlanmış patatesle de yapabilirsiniz,O zaman patatesli kurabiye olur. :)
  •  Çayın yanında, kahvaltıda özellikle tulum peyniriyle çok güzel gidiyor..
  • Afiyet olsun..Ağzımızın tadı-tuzu bozulmasın.. Rabbim olmayanlara da nasip etsin..heart

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...