13 Mayıs 2014 Salı

MUZLU KOLAY PASTA


    Mutlu, huzurlu günler dilerim hepinize,
    Şöyle şipşak kolayca bir pasta yapmak ister misiniz? Kısa sürede yapılıp, fazla dinlenmesi beklenmeden yenecek bir pasta..Öyle çok detay süslemeli, sanat eseri pastalardan yapamıyorum, arkadaşlarım gibi..Hem vaktim, hem sabrım yeterli değil. ;)) En azından şimdilik..;) Sonra ne olur bilemeyiz di mi ?
   Neyse efendim sözü uzatmadan tarifimize geçelim..Buyurun:

   -2 iri yumurta,
   -4 çorba kaşığı şeker,
   -4 çorba kaşığı un,
   -1 tatlı kaşığı kabartma tozu,
   -1 çorba kaşığı sıcak su,
   -1 limon kabuğu rendesi.
    -3-4 tane muz.
Kreması için:
   -1,5 su bardağı süt,
   -1,5 çorba kaşığı şeker,
   -2 çorba kaşığı un,
   -1 çorba kaşığı kakao+fiske tuz
Jöle için :
   -1/2 su bardağı su,
   -1 portakal suyu,
   -1 çorba kaşığı nişasta (silme),
   -3 çorba kaşığı ayva çekirdeği jölesi,( 3-4 ayva çekirdeğini küçük bir kasede 1 çay bardağı su ile bekleterek elde ediyoruz.)
   -1 çorba kaşığı şeker.
  • Öncelikle pandispanya kekimizi hazırlayalım..Yumurtayı mikserle çırpalım, şekeri de ekleyip beyaz oluncaya kadar çırpmaya devam edelim. elenmiş un, kabartma tozu ve limon kabuğunu da ekleyip nazikçe karıştıralım, yağlayıp un serptiğimiz kek kalıbına dökelim. Ön ısınmalı 170 dereceli fırına sürüp pişirelim..
  • Çok fazla büyük bir kek olmayacak..Kızarınca fırının kapağını açıp, kürdan testini yapalım. Kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir..Keki fırından alıp soğumaya bırakalım.
  • Kek soğurken kremayı hazırlayalım. Bir tencereye un, şeker, fiske tuz ve kakaoyu alıp karıştıralım.Yavaş yavaş sütü ilave edelim ocağa alalım..Karıştırarak pişirelim..Karıştırarak ılınmasını sağlayalım. Karıştırmazsak kabuk tutar ki hoşumuza gitmez bu durum. :)
  • Keki kalıptan çıkarıp servis tabağına alalım. Bir çay bardağı şekerli süt ile keki ıslatalım..Ben bekletmeden kremayı yaptığım için, ıslatmaya gerek görmedim..Üzerine hazırladığımız kremayı döşeyelim. Muzları yuvarlak olarak dilimleyip tüm kremanın üzerine yerleştirelim..
  • Hemen jöleyi hazırlayalım. Suda nişastayı eritip şeker ve portakal suyu ilavesiyle pişirelim, karıştırarak soğutalım..Ayva çekirdeğiyle elde ettiğimiz jöleyi de ilave edelim..Tüm muzların üzerini kaplayalım..
  • Buz dolabında 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis edebiliriz.
  • Afiyet şifa olsun, yediklerimiz sıhhat olsun, can olsun kan olsun İnşallah..Lütfen Allah'ım yağ ve fazla kilo olmasıınn..;))
Pastanın dilimli fotosunu çekemedim,  özür...bir de baktım bitirmişler.. :))

3 yorum:

  1. çok güzel bir pasta olmuş .ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Dedim ya ben iddialı değilim pastalar çok özen isteyen, daha çok göze hitap eden nimetler..Ama lezzeti güzeldi.;)

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...