16 Eylül 2013 Pazartesi

BİBER DOLMASI- KIYMALI BULGURLU


  Merhabalar,
  Yeni öğretim yılı, öğretmen, öğrenci ve veliler için hayırlı olsun diyerek başlıyayım..Yavrularımızın zihinleri açık olsun, başarılı olsunlar İnşallah...

   Biber dolması bir çok kişi için sevilen bir yemek çeşididir.. Bizim memlekette Elaziz'de özellikle bulgurlusunu severiz..Bulgurun faydalarını artık söylemeye hacet yok, Tv. lerden dr. lar sık sık anlatıyorlar...eşim de daha çok bu şekilde seviyor.. Bu yüzden zaman zaman bulgurlu doldururum. hele de böyle tek lokmalık gibi  minik biberlerle çok güzel oluyor :) Bu minik biberleri görünce hemen bu usulde dolma yapmak için aldım ve de yaptım..buyurun lütfen:

   -1 kilo küçük dolmalık biber,
   -400 gr az yağlı kıyma (kuzu kıyma karışık olursa daha lezzetli olur)
   -400 gr ince köftelik bulgur,
   -1 irice kuru soğan,
   -1/2 demet maydanoz,
   -1 domates,
   -Tuz, karabiber, pul biber..
   -İlk deneyenler için 1 yumurta.. ;)
   -1 çorba kaşığı domates salçası
   -1 çorba kaşığı tereyağ ya da zeytinyağı,
   -bir kaç diş sarımsak, su, tuz.
  • Biberlerin çekirdekli kısmını tepesinden bastırarak çıkaralım, bunu yaparken dikkatli olalım yırtılmasın biberlerimiz...
  • Soğanı ve domatesi rendeleyelim.. ya da rondodan geçirelim.. maydanozu incecik kıyalım..kıymayı ekleyip, biraz su ekleyerek kıymayla beraber yoğuralım. Yoğurma kabının kenarına toplayalım, karşısına bulguru koyup kıyma karışımıyla yoğurarak macunumsu bir karşım elde edelim..Bu karışımın fotosunu çekmeyi başaramadım ama bir başka tarifte İnşallah detaylı olarak görüntülemeye çalışacağım..Bu malzeme ile bir çok yemeği yaparız, bir takım ufak tefek değişik malzemeler eklenir ve ya çıkarılır. .lahana sarmasıHarput köftesidilim dolma vb. gibi...
  • Hazırladığımız bu karışımı biberlere dolduralım ama sıkı sıkı bastırmadan...Biberleri tencereye dizelim, domatesle kapak yapalım...altına ve üstüne maydanoz dallarını koymak hem lezzetini hem de vitaminini artırıyor .Bir kaç diş sarımsak serpiştirelim..
  • Domates salçasını 1 bardak su ile açıp dolmaların üzerine dökelim, dolmaların üzerine gelecek kadar su ilave edip, kaynayınca ocağı kısalım, kapağını kapatıp pişmeye bırakalım..

  • Biberler yumuşayıp bulgurlar sertliğini kaybedince pişmiş demektir..Saat ayarı vermiyorum genelde biliyorsunuz, her ocağın ayarı farklı oluyor malum..o yüzden kokusu ile ve de kontrol ederek pişirme işlemini tamamlamanızı öneriyorum..bir süre sonra kokusu bile yeterli olacaktır, piştiğini anlamanız için..
  • Dolmayı servis edebiliriz..İsterseniz fırın kabına alıp biraz kızartabilirsiniz de..Ertesi güne kalanları ısıtmak için fırınlamayı tercih ettim, hem ısındı hem de yeni bir dolma çeşidi gibi oldu :))

  • Afiyet olsun efendim...Dualarınız da hatırlayın lütfen...

13 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. O kadar şithat açısı göründükü gözüme ..Şu alttaki tabakda hafif kızarık olanlardan 2 sini aldım. ben Şöyle tencere karası olunca nasılda mis gibi kokar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel olur ikram edebilsem..Belki bir gün..İnşallah diyelim :)
      çok teşekkür ederim...

      Sil
  2. canım babam da hep Elaziz derdi meğer adı böyleymiş ))) ellerinize sağlık güzel bir hafta dileklerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)esas adı Elaziz evet, azizler diyarı demek :)..hatta Akil adamlardan talep etmişler hemşehrilerim, tekrar şehrimizin ismi Elaziz olsun diye..:) bakalım...

      çok teşekkür ederim, hepimizin haftası güzel geçsin İnşallah..

      Sil
  3. ellerine saglik canim
    ben kücük biberlerde zeytinyagli yapiyorum genelde
    bulguru ise girebilcek her yere tikistiriyorum
    anadolu kokuyor dolman sifa ola yiyenlere
    muhabbetle can

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytinyağlı dolmalar başımızın tacıdır elbet :))minik biberleri de bir çok sebzeyi de öyle doldururum :))
      Senin şu Anadolu demen benim yüreğime öyle güzel dokunuyor ki :) Çok çok teşekkür ederim canım arkadaşım...
      muhabbet karşılıklı...♥ ♥ ♥

      Sil
  4. canım nasılsın:)))
    çok severim hepsini alsam olurmu mmmm nefis eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamdolsun, Allah razı olsun :)
      olur elbet neden olmasın :)) zaten küçücükler, fazla yer tutmaz :))

      Sil
  5. Oh oh tam benlik.ellerine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil
  6. elıne sağlık cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık nefis görünüyor. afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık nefisss afiyet şifa olsun sevgiyle..

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...