19 Temmuz 2013 Cuma

PİRİNÇ PİLAVI - ŞEHRİYELİ

اللهمّ اجْعلني فيهِ من المُتوكّلين عليكَ واجْعلني فيهِ من الفائِزينَ لَدَيْكَ واجْعلني فيهِ منGünün Duası: 
 المُقَرّبينَ اليكَ بإحْسانِكَ ياغايَةَ الطّالِبين.
Anlamı:Allah’ım! Bu günde beni sana tevekkül edenlerden, sana göre saadete erişenlerden ve sana yakınlaşan kimselerden kıl; ihsanınla ey arayanların en büyük talebi!



   Hayırlı Cumalar..
   Pilav yapmak hem kolay hem de dikkat isteyen zor bir yemektir derler..Bir kişi eğer pilavı güzel yapıyorsa, artık her yemeği pişirebileceğini söylediklerini duyduğumda şaşırmıştım.:) El yatkınlığı elde etmek, deneme yanılma ile zamanla ediniliyor. Pirincin cinsi, pişirme ayarı, suyun miktarı elbette ki sonucu etkiler..
   Herkesin yaptığı, sık sık sofraları süsleyen bir lezzet bu..Et tavuk yemeklerinin yanına çok yakışan, benim çocuklarımın da çok sevdiği bir pilav türü şehriyeli pilav..:Klasiklerden biri yani :))
Ben hep göz kararı yapardım pilavı, ama bu kez sizler için ölçtüm:) Bardak her zaman ki gibi klasik su bardağı :) Buyurun :

   -2 su bardağı pirinç, (Baldo cins pirinç iri taneli pilavı güzel olur ama Bafra pirinci de çok lezzetli..)
   -3 su bardağı su, Et ya da tavuk suyu kullanabiliriz,
   -1/2 su bardağı arpa şehriyesi,   
   -2 çorba kaşığı tereyağ (ben sade yağ kullanıyorum, hem daha lezzetli hem de daha sağlıklı...Ender Saraç demişti :)) buradan tereyağını sade yağa nasıl dönüştürdüğümüze bakabilirsiniz..
   -2 çorba kaşığı sıvı yağ,(et-tavuk suyu kullanacaksınız gerek yok)
   -çok derin olmayan pilav tenceresi :))
  • Pirinci ayıklayıp içine bir çay kaşığı tuz atılmış kaynar suda beklemeye bırakalım.1-2 saat önceden kaynar suda bekletebiliriz. .Hatta belki abartılı olacak ama sabah üzeri bile bırakabiliriz..denenmiştir :) Pirinci suda bekletmesek de pilav yapabiliriz ama et ya da tavuk suyu kullanacaksak mutlaka önceden kaynar suda bekletmeliyiz, yoksa ne kadar su eklersek ekleyelim lapa olur ama pirinçler kıtır kalır..
  • Pilav tenceresine sıvı yağı alıp şehriyeyi karıştırarak kavurmaya başlayalım, biraz çevirdikten sonra tereyağı ekleyelim. Hafif kehribar rengine dönünce süzülüp iyice yıkanmış pirinci, tencereye ilave edelim.
  • Pirinci de biraz çevirerek kavuralım..Eskiden şeffaflaşıncaya kadar pirinci yağda kavururdum ama bunun kalp için zararlı olduğunu okuduktan sonra fazla kavurmuyorum. Açıkçası olumsuz sonuç da almadım..
  • Suyu ilave edip kaynayınca ocağı kısalım, yavaş yavaş pişmeye bırakalım. Eğer et ya da tavuk suyu kullanacaksak yağı az kullanalım. Tuzu eklemeyi unutmayalım..
  • Pilav suyunu çekince kontrol edip pişip pişmediğine bakalım, eğer pirinçler çok diri ise kaşık kaşık soğuk su ekleyelim.hafifçe karıştıralım. Bazı pirinçlerin su kaldırma miktarı değişebiliyor bu yüzden sonradan su eklemek icap edebilir..
  • Suyunu çeken pilavı hafifçe karıştırıp demlenmeye bırakalım..İsterseniz kapakla tencere arasına kağıt havlu koyabilirsiniz ama ben hiç ihtiyaç hissetmedim, gerek olmadı yani :)
  • Yaklaşık yarım saat demlenen ve dinlenen pilavı servis edelim. Kaşık kaşık ya da istediğimiz ebatta bir kaseyi yıkayıp nemli iken pilav doldurup tabağa ters çevirelim. Et tavuk yemeklerini yanında servis edelim..tek başına da kaşıklayabiliriz :))
  • Afiyet olsun..dualarınızda unutulmamak ümidiyle..

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık.Bende suda bekletirim Salma yaparım pilavı.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..daha çok bulgur pilavını salma yaparım ben de..
      sevgiler...

      Sil
  2. Pirinç pilavını tutturmak zordur ,haklısın herkes hakkını veremez , ama pirincin kalitesi de çok önemlidir , ben genelde jasmine cinsini kullanırım , buda benim püf noktam , ellerine sağlık , afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette pirincin kalitesi çok önemli haklısın canım..
      Jasmine pirincini ben de kullandım ama çocuklarım onu pek sevmediler :( bu sebepten tekrar baldo, bulursam bafra koral cinsini tercih ediyorum..
      Teşekkürler ..:)

      Sil
  3. of canım çekti... :(
    takipteyim,banada beklerim
    sihirliparmaklarr.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...