21 Şubat 2013 Perşembe

ISPANAKLI PASTA VE MİNİ PASTACIKLAR :))


  Hayırlı akşamlar,
   Uzun zamandır paylaşmak istediğim bir pasta, Ispanaklı Pasta..Kurstaki (ing) arkadaşlarıma yapıp götürdüğümde, arkadaşlarım ve öğretmenimiz, Antep fıstıklı olduğunu zannedip, ıspanaklı olduğunu öğrenince çok şaşırmışlardı :)) Görüntüsü bilmeyenleri hep yanılttı..Şimdiye dek kimse ıspanaklı olduğunu düşünmedi:))..Ama sizi temin ederim ki, ıspanak tadını hiiç almıyorsunuz...Bir de benim çocuklarım ıspanağı sadece bu pastada yiyorlar :)
   Aslında nette oldukça dolaştı bu pastanın tarifi..Ama ben bu kez birazcık değişiklikler yaptım. (İlla ki bir değişiklik olmalı, kendimden bir şeyler eklenmeli :)) Neyse lafı uzatmayayım, buyurun :

   -4 yumurta,
   -1,5 su bardağı toz şeker,
   -1,5 su bardağı rondodan geçirilmiş ıspanak yaprakları ( ıspanağı haşlamayalım, yıkadıktan sonra sulu haliyle doğrudan rondoya koyup iyice çekelim, gerekirse biraz su ekleyebiliriz..İyice pürüzsüz olmalı),
   -1/2 su bardağı sıvı yağ,
   -2 paket kabartma tozu,
   -1 kaşık limon suyu,
   -1 paket vanilya,
   -Aldığı kadar un.(yaklaşık 2,5 su bardağı kadar)
Üzerine: -1/2 lt. süt,
   -2 kaşık un,
   -4 kaşık toz şeker,
   - 1 paket vanilya,(istenirse)
   -1 poşet krem şanti..
  • Yumurtaları kek yapacağımız kaba,tercihen cam kaseye kıralım. Mikserle iyice çırpalım. Şekeri de ekleyelim çırpmaya devam edelim. Şeker eriyip beyaz olana dek çırpalım.Yumurtalar oda sıcaklığında olsun..
  • Yağı ve rondodan geçirdiğimiz ıspanak yapraklarını da katıp çırpmaya devam edelim. Asıl tarifte ıspanak haşlanıp yapılıyor..Bu kez ıspanakları çiğ olarak rondodan geçirmeyi tercih ettim..Yeşilliği daha belirgin olsun diye..
  • Kabartma tozunu limon suyu ile karıştıralım.Yumurtalı karışıma unu yavaş yavaş ekleyelim, limonlu kabartma tozunu da ilave edelim, karıştıralım.
  • Çok katı kıvam olmayacak kadar un ekleyelim..Yeşil renkli hamurumuzu yağlı kağıt yaydığımız dikdörtgen fırın tepsisine döşeyelim, düzeltelim..
  • Fırınımızın özelliğine göre keki pişirelim. Kürdan kontrolü yapalım, Üzerinin kızarmasını beklemeyelim, yeşil rengi kahverengiye dönmesin..
  • Fırından çıkarıp soğumaya bırakalım. 
  • Diğer yandan kremasını hazırlayalım; sütten yarım su bardağı ayıralım..Diğer sütü ocağa koyup ısıtalım. Yarım bardak sütte unu, şekeri karıştıralım topak kalmasın. Kaynama noktasına gelmiş süte katıp hemen karıştıralım..Bu fikri Allah Ne Verdiyse blogu sahibi canım arkadaşımdan aldım..:) Bu şekilde dibine tutmayan çok güzel kıvam alan kremamız oluyor.. Arkadaşım hazır pudingle bu işlemi yapıyordu, ben de aynı şey nasılsa diyerek unu ve şekerini önce soğuk sütle karıştırıp sonra sıcak sütle buluşturdum..
  • İsterseniz vanilyayı ekleyebilirsiniz..Ben bu kez katmadım, süt lezzeti bariz olsun istedim..Ara ara karıştırarak kremayı soğutalım..Krem şantiyi de ekleyip mikserle çırpalım..Kremanın kıvamı cıvık haldeyken krem şantiyle kıvamını bulacaktır..
  • Soğuyan keki 16 cm ye ayarladığımız kelepçeyle kekin bir bölümünden 2 pat olacak şekilde keselim..Kare ya da dikdörtgen şeklinde de kesebiliriz..Bu keki geniş tepsiye döktüğümüz için çok kalın olmayan bir keke sahip oluyoruz. O patların arasına krema sürüp üst üste yerleştirelim..Ara kremanın üzerine isterseniz çikolata rendeleye bilirsiniz..Ben çikolata rendeledim, çikolatasız pasta olur mu? Di mi ama..:))accık da olsa tadı gelsin hiç değilse :)
  • Üzerine de krema sürelim..
  • Diğer kısımlardan da bardakla keserek küçük yuvarlaklar yapalım. Üzerine krema sürelim. Çikolata rendeleyelim..Fıstıklı çikolatalı bir görünüm oluyor :))
  • Kenarlarda kalan kek parçalarını rondoya atıp, çekelim. fıstık parçaları görünümündeki kek kırpıntılarını döşediğimiz kremanın üzerine serpiştirelim..
  • Küçük pastacıklarımızın da üzerine serpiştirelim. 
  • İstersek tüm pastayı tek bir pasta da yapabiliriz, minik minik pastacıklar şeklinde de yapabiliriz..Seçenekler keyfimize kalmış..
  • Kekin kırpıntılarından artıyor, bir kaba doldurup buz dolabına kaldıralım, gerektiğinde fıstık yerine kullanalım diye. ;)
  • Zevkle hazırlayıp, sevdiklerinize zevkle ikram edin İnşallah..Ağzınızın tadı tuzu tam kıvamında olsun :))Afiyet olsun...

12 yorum:

  1. Çeşit çeşit olmuşlar. nefis ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, böyle olunca çocukların daha çok hoşuna gitti :)

      Sil
  2. sencelerle dolmus duali ellerinden ayri bir görüntüye bulanmis
    sifa olsun gülüm eline bedenine ruhuna ibadetine
    hayirli cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun bir tanemm..Dualarına Amin, ecmaîn diyorum..Rabbim sana mislini nasip etsin İnşallah...
      Hayırlı Cumalar...

      Sil
  3. Hiç denemedim ve yemedim. Merak ediyorum ıspanaklı pastayı ama cesaretim yok. Görüntü nefis canım kısmetse senden alıp tarifi en kısa sürede deniyeceğim. Ellerine sağlık. Hayırlı Cumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç korkma arkadaşım, ıspanaklı odluğunu söyleyince insanlar çok şaşırıyor, hep fıstıklı sanıyorlar :)) lk yaptığımda büyük oğlum hiç denemek dahi istememişti, ama kardeşi tadına bakınca"aa hiç ıspanak tadı gelmiyor" diyince hemen aldı yedi..ıspanağı sadece bu pastada yiyorlar işte :)) Senin de beğeneceğini sanıyorum...:)Şimdiden afiyet olsun. Cumamız mübarek olsun...

      Sil
  4. Muy rica pasta me encantan las espinacas

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğun ıspanaklı olması gerçekten güzel Rosita ..Teşekkür ederim yorumun için...

      Sil
  5. bende ilk yediğimde ıspanak aklımdan bile geçmemişti süper bir tat gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Kimse ıspanağı aklına getirmiyor zaten ..Teşekkürler...

      Sil
  6. ben ıspanak sevmeyen biri olarak söylüyorum denedim çok güzel oldu :))
    __ZÜLAL

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...