17 Nisan 2014 Perşembe

KIŞ TÜRLÜSÜ




  Merhabalar,
  Kış bitti ama türlüsünü yazmaya fırsat bulamamışım..:)  Bu yemeği öğrencilik yıllarımda öğrenmiş ve de evde uygulamıştım..Ev halkı da beğenince yapmaya devam etmiştim..Kız Meslek Lise'si Ev ekonomisi ve Yemek pişirme Ayşe Sema öğretmenimizi anarak pişiririm hep.. :) Biz okulda kuşbaşı et ile pişirmiştik, ben biraz farklı yaptım. buyurun:


   -2 Kuzu incik, (ikiye bölünmüş),
   -1 kuru soğan,
   -2 dal pırasa,
   -2 patates,
   -2-3 havuç,
   -1 çorba  kaşığı domates salçası,(bu kez katmadım, salçalı da çok güzel oluyor)
   -1 kaşık yağ,
   -Tuz, su..

  • Eti bir kaşık kızdırılmış yağda biraz çevirelim. Bir süre ocağı kısıp kapağı kapatalım etler yumuşasın.. Daha sonra soğanı, pırasayı doğrayıp ilave edelim..Bir iki soteleyip salçalı yapacaksanız salçayı ve havucu ekleyelim. Kaynar su ilave edelim..Üzerine gelecek kadar olsun, fazla geçmesin..ihtiyaç duyarsak sonra ekleyebiliriz..
  • Doğradığımız patatesleri yemek kaynayınca ilave edelim, ocağı iyice kısıp pişmeye bırakalım..
  • Et pişmiş, yemeğin suyu kıvamlanmışsa tamamdır..:) Suyunu az bulursanız kaynar su ilave edebilirsiniz..Bir iki taşım daha kaynamalı ama..
  • Servis edip sevdiklerimize ikram edelim..afiyetler olsun efendim..Dualarınızda unutulmamak dileği ile..Tatlı-tuzlu nimetleriniz bol olsun..









5 yorum:

  1. mmmm eline sağlık hem lezzetli hemde sağlıklı sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı leziz bir yemek olmuş anlaşılan .
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim arkadaşlarım..Hayırlı Cumalar...

    YanıtlaSil
  4. Kış bitti ama içindeki sebzelerin hepsi bütün yıl mevcut. Kuzu incik ile de çok güzel olduğunu düşünüyorum. Ellerinize sağlık. BU arada izleyiciniz oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız tüm yıl mevcut bütün sebze ve meyveler..Elbette ki mevsiminde tüketmek en sağlıklısı ve güzeli..Çok teşekkür ediyorum yorumunuza..Zaten izleyicim olduğunuzu sanıyordum :)

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...