24 Ocak 2014 Cuma

ISPANAKLI POĞAÇA


   Hayırlı Cumalar,
   Allah günümüzü dünden daha hayırlı şeylerle geçirmemizi nasip etsin, bizi nasip etmeyeceği şeylerin peşinde koşturmasın...

   Geçenlerde ıspanaklı poğaçayı blog arkadaşlarımda görünce pek güzel fikir diyerek ben de yapayım dedim..Üstelik de evdekilerin ıspanağa karşı tutumlarına rağmen..Hamur benim sevdiğim usul ama.. :) Çok lezzetli oldu gerçekten tavsiye ederim.. Küçük oğlum haricinde herkes beğendi bu arada..O da yedi ama söylene söylene."neden ıspanak kattın anne, illa ıspanağı yedirmen  mi gerekiyor..vs" :) Bu arada bu sıra ıspanakla gidiyorum hayırdır İnşallah...:) Buyurun lütfen :
                             
   -1 yumurta,(akı içine sarısı üzerine)
   -3 çorba kaşığı kaymak, (dolu dolu)
   -1 çay bardağı sıvı yağ,
   -1,5 su bardağı süt,
   -1 demet ıspanak, (doğrandıktan sonra 3 avuç dolusu olacak)
   -1/2 paket kuru maya,
   -1 çay kaşığı karbonat,
   -Aldığı kadar un, tuz..
İçine: Peynir, isterseniz maydanoz..
  • Mayayı ılık sütle beraber yoğurma kabına alalım, Yumurtanın akını, kaymağı, sıvı yağı, kabartma tozunu ilave edelim, hamuru yoğuralım..Karbonat ekleyince mayalı hamurlar daha uzun süre tazeliğini koruyor..

  • İncecik doğradığımız ıspanak yapraklarını ilave edip tekrar yoğuralım..Ispanağın yeşil rengiyle çok güzel bir hamur görüntüsü oluyor.. :)
  • Mayalanmaya bırakalım..
  • Mayalanınca yumurta kadar parçalar koparıp avuç içinde yassılaştırarak  içine peynir koyup yarım ay şeklinde kapatalım..İster maydanozlu ister sade peynir koyabilirsiniz..Ben maydanozlu da yaptım, sade de :)

    • Tepsiye dizip üzerine yumurta sarısını sürelim; fırına verelim, kabarıp hafif kızarınca fırından alalım..Puf puf nefis poğaçalarımız hazır.... 
    • Ben biraz belirgin kızarmış olmasını daha seviyorum. ;)
    • Bir kaç tane de simit şekli verip yaptım aynı hamurdan..:) üzerine de küncü serpiştirdim..

    • Afiyet şifa olsun efendim...Dualarınızda unutulmamak duasıyla...

    3 yorum:

    1. Ellerine sağlık mayalı poğaçaya çok güzel bir ekleme yapmışsın sevgiler...

      YanıtlaSil
    2. nefis olmuslar hmmmm
      bende buna benzer ama seklini degisik yapmistim harika oldular:)
      ellerine saglik arkadasim.

      YanıtlaSil
    3. çok teşekkür ederim arkadaşlar..

      YanıtlaSil

    Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...