28 Aralık 2013 Cumartesi

NOHUTLU İŞKEMBE YAHNİSİ

 
   Bir arkadaşımda yemiştim bir kaç yıl önce..Özellikle küçük hayvan işkembesini bu şekilde eşinin sevdiğini ve o yüzden böyle yaptığını söylemişti..Ben de yapayım diye niyetlenmiştim ama kısmet olmamıştı..Aslında komşum nohut eklemiyordu ama ben nohut da ilave ettim çok da güzel oldu bence ..:) Gerçi çocuklar sakatatları yemekten hep kaçıyorlar ama, eşim ve ben seviyoruz..Seven misafirlerim de olursa ben yapıyorum, onlarla beraber yiyoruz :)
Buyurun lütfen:

   -1 kuzu işkembe,
   -1 su bardağı haşlanmış nohut,
   -1-2 çorba kaşığı fındık yağı,
   -1 kuru soğan,
   -1 çorba kaşığı domates salçası,
   -1 çorba kaşığı uyutulmuş domates ya da kabuğu soyulmuş doğranmış domates,
   -2-3 diş sarımsak,
   -Tuz..

  • Kuzu işkembesini iyice temizleyip iri parçalar halinde üzerini azcık örtecek kadar su ile haşlayalım.Düdüklüde haşlamayı tercih ediyorum ben... Kolay ve iyi pişiyor..
  • Pişen işkembeyi suyundan ayırıp küçük karelere doğrayalım..tüm işkembeyi pişirip bir kısmını yahni için diğer kısmını da işkembe çorbası için kullandım ben..Suyunu da değerlendirmiş oldum böylece. :)
  • Diğer yanda küçük bir tencereye yağı alıp soğanı yemeklik doğrayıp yağda çevirelim..Domates salçasını ekleyip pişirelim, domates sosunu da ilave edip biraz daha karıştırarak pişirelim.
  • Doğranan işkembeyi, haşlanmış nohutu ilave edip karıştıralım. Bir kepçe işkembenin suyuna ezilmiş sarımsakları da ekleyerek tencereye katalım..Ocağı kısarak kapağını kapatıp biraz tatların birbirine geçmesi için beraberce kaynatalım.. 5 dakika kadar..
  • Servis ederken üzerine maydanoz kıyıp serpelim..afiyet şifa olsun...Dualarda buluşmak temennisiyle...


5 yorum:

  1. ÇOK ÇOK SEVERİM KALDIMI BİR TABAK UF UFF...ELLERİNE SAĞLIK AFİYETLE

    YanıtlaSil
  2. Küçük bir tabak var ne güzel olur buyur gel canım :)
    çok teşekkür ederim yorumuna..

    YanıtlaSil
  3. çok severim süper olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Canım, ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık bayılırım işkembeye

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...