5 Aralık 2013 Perşembe

FIRINDA mini PATATES KIZARTMASI :)


     Hangi arkadaşımın blogunda gördüm de, beğendim, denedim hatırlamıyorum. :(  Ama bu küçük patatesleri görünce ve de fırında olması bana çok cazip geldiği için yapmıştım; zevkle de yemiştik..Hatta Şundan Bundan Köftesi'ne garnitür yapmıştım..:) .Arkadaşım görür de ismini belirtirse zevkle yayınlarım.. Kendisine çok çok teşekkür ediyorum..
     Çok güzel bir garnitür oluyor.. Et-tavuk yemeklerine, köftelere garnitür olarak kullanabilirsiniz. Üstelik de yağda kızarmış gibi ağır olmuyor..Daha sonra da yine yaptım ama yayınlamak bu güne kısmetmiş..Buyurun lütfen :


   -1 kg küçük taze patates,
   -3-4 çorba kaşığı zeytin yağı,(tereyağı da olabilir)
   -Tuz ve istediğiniz baharatlar..


  • Patatesleri iyice fırçayla yıkayalım..bu iş için mutfakta ayrı bir fırçam var. :)Kabuğunu soymayalım..İnce olduğu için soymaya gerek yok. Patatesin bir kenarından ince bir dilim çıkaralım, diğer kısmını ince dilimler halinde keselim ama tamamen koparmayalım..Kestiğimiz ince dilimin kavisli kısmı yukarıya gelecek şekilde patatesin altına yerleştirip yağlanmış tepsiye dizelim..Bu şekilde yapınca dilimler açılıyor,her yanı rahatça kızarabiliyor..
  • Patateslerin her yanını  fırçayla yağlayalım.. Tereyağ ile yapacaksak eritip fırçayla sürelim.. tuzunu ve baharatını da serpelim..İsterseniz baharat eklemeye bilirsiniz..
  • Fırına sürüp pişirelim.. pişip pişmediğini kontrol ettikten sonra fırından alalım, servise sunalım..
  • İstediğimiz yemeğin yanında yiyelim..
  • Afiyet şifa olsun..dualarınızda hatırlanmayı ümit ederim...Allah'a emanet olun..

8 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor Aynur ablacım sana katılıyorum her yemeğin yanına yakışabilir :) ellerine sağlık ..selamünaleyküm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim..patates güzel ya..:)
      Aleyküm selam..

      Sil
  2. Nefis olmuslar. Elinize saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  3. Fırında elma dilim en sık yaptığım ama bu şekilde de denemek istiyorum açıkcası :)
    Ellerine sağlık ablacım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırında elmayı yapmadım hiç ..ben de onu denemek isterim..
      çok teşekkür ederim canım..

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...