17 Mart 2013 Pazar

HASAN PAŞA KÖFTESİ

 
    Geçen gün Hünkar Beğendi yapmıştım biliyorsunuz..Daha sonra da bu yemeği yapınca Sanat Tarihi okuyan yakışıklı oğlum ;) - Anne bakıyorum da üst üste saltanat yemeklerini yapıyorsun :)) önce Hünkar Beğendi sonra Hasan Paşa köftesi.:) Sırada ne var.? :))
    Daha önceden de Saltanat kayığı yapmıştım..Şimdi de artık Şehzadeli, Sultanlı yeni bir şeyler bulmalıyım :) Önerilerinize açığım arkadaşlar..:))
    Patates ve köfte ikilisinin bir arada olduğu güzel bir yemek..Çocuklarımın sevdiği gibi :) Haydi buyurun lütfen:

   -400 gr orta yağlı kıyma,
   -1 baş kuru soğan,
   -1 yumurta,
   -1- 2 dilim ekmek içi,
   -1/2 demet maydanoz,
   -Tuz, karabiber, pul biber, biraz toz kekik, biraz toz kişniş(isteğe bağlı)
Patates püresi için :
   -5-6 patates (haşlanmış),
   -1 kaşık tereyağ,
   -1 çay bardağı süt,
   -Tuz, karabiber, istenirse muskat rendesi..
   -Kaşar peyniri rendesi...
Sos için :
   -1 çorba kaşığı domates salçası,
   -1 tatlı kaşığı biber salçası,
   -2-3 çorba kaşığı uyutulmuş domates ya da domates rendesi,
   -1 su bardağından bir parmak az su..
Kıymayı, rendelenmiş soğanı, ince kıyılmış maydanozu, yumurta, ufalanmış ekmek içini, tuz ve baharatları yoğuralım. Yumurta büyüklüğünde parçalar alıp, yuvarlayalım. Ortasını oyalım, çanak şekli verelim..Ben çay bardağından yardım aldım çanak şekli vermek için ..:)
  • Hafif yağlı tepsiye dizelim, fırına sürüp biraz pişirelim. 
  • Köfteler pişerken, haşlanmış patatesleri ezelim ya da rendeleyelim. Tavaya tereyağı alalım, patatesleri içine koyup karıştıralım. Sütü ekleyip kıvamını yumuşatalım. Tuz ve karabiber muskat ekleyelim.
  • Pişen köftelerin içine  patates püresinden dolduralım, Üzerine kaşar rendesi koyalım..Domates salçası, domates rendesini ya da uyutma domatesi su ile açıp köftelerin altına dökelim.

  • Tekrar fırına sürüp kaşarlar eriyip hafif kızarıncaya kadar pişirelim..Servise sunalım..
  • Afiyet şifa olsun..Dualarınızda unutmayın lütfen..

14 yorum:


  1. nanene kurban
    ellere bedene sifa ola pasalar ola cocuklarim
    sende sultan olasin
    gönlümün sultanisin ona süphe yok olmaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun canım benim..Bilmukabele..:)
      Hiç şüphem yok eminim canım..Aynen benim için de sen öylesin..Allah'a şükür..
      Oğullarım zaten gönlümün paşaları, Rabbim güzel şeyler nasip etsin yavrularımıza...
      Nane de pencere önü balkon saksılarımın ürünü..:) yaz-kış soldurmamak için gayret sarfediyorum..

      Sil
  2. Arkadasim super olmus ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Sevilen dvet yemeği niteliğinde çok severim. Özellikle ramazanlarda .. iyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben evdekilere yaptım şimdi ama misafirime de nasip oldu ve çok beğendi :)
      Çok teşekkür ederim, iyi geceler..:)

      Sil
  4. lezzet vadisi buna denir Aynurcum eline sağlık inş denemek nasip olur nurcan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Güzel bir tabir oldu Nurcan'cım, teşekkürler.. Denersen beğeneceğine eminim..:)

      Sil
  5. ellerine sağlık ne kadar da çok severim.bir türlü bana gelinemiyor inşallah en kısa zamanda bende toplanabiliriz gülaydan haber bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibel'cim..

      canın sağolsun canım ya..vardır bir hikmeti :) elbet buluşuruz..:)

      Sil
  6. ellerine saglik canim...

    afiyet olsun :-))

    YanıtlaSil
  7. ooof oooof harika görünüyor...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. mmm bayılırım.ellerinize sağlık.nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım.Kıyma ve kaşar peyniri uyumunu çok severim.Ben de yapıyorum severek yiyoruz.

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...