10 Eylül 2012 Pazartesi

TAVUKLU YAZ TÜRLÜSÜ

    Yaz geldi geçiyor, patlıcan,kabak sevmeyen evlatlarım sebebiyle pek fazla yapamadığım türlüyü yaptım sonunda..Yemeyenler diğer şeylerle idare ettiler artık ne yapalım.Böyle güzel bir lezzetten mahrum kalmayı onlar istedi :)


 
   -4 tavuk budu ya da tavuğun istediğiniz bölümü,
   -2 orta boy patlıcan,
   -1 orta boy kabak,
   -1 kuru soğan,
   -1 avuç taze fasulye,
   -2 orta boy patates,
   -3-4 domates,
   -2 sivri biber 1 kırmızı biber,
   -3-4 diş sarımsak,
   -1 avuç taze fasulye,
   -1 yemek kaşığı tereyağ,
 
   -Öncelikle sebzelerimizi yıkayıp, ayıklayıp küp küp doğrayalım.Patlıcanı tuzlu suda beklemeye bırakalım.

   -Tavukları kemiklerinden ayırıp, kuşbaşı doğrayalım. Toprak güveç tencerenin, yoksa  çelik tencerenin altına önce tavuğu döşeyelim, tereyağını da koyalım.Üzerine yemeklik doğranmış soğanı,Tuzlu sudan çıkarıp tekrar yıkanıp süzülen patlıcanı, doğranmış fasulye, biberler, kabak, patatesi, sırasıyla döşeyelim.

   -Kabukları soyulmuş küp doğranmış domatesleri en üzerine döşeyelim, sarımsakları 1-2 parçaya bölüp serpiştirelim.
 
   -Tencerenin yarısına gelecek  kadar su ekleyip, önce kaynayana dek harlı ateşte, sonra da kısık ateşte ağzı kapalı olarak pişirelim..

   -Bazı insanlar sulu yemeği (rahmetli babam gibi ) seviyorlar,bazıları daha az sulu olsun istiyor; su miktarını zevkimize göre azaltıp artırabiliriz.

   -Piştikten sonra güvecin  kaynamasının durmasını bekleyelim. Ocaktan alınca güveç tenceresi bir müddet daha kaynamaya devam eder.

   -Dinlemiş yemeği servis edebiliriz.Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. yerim ben onuuuuu
    cok severim sebze olsunda ne olursa olsun can
    sarildim hayirli bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  2. Canııımm Ben de sarıldım özlemle can bacıma..Sağolasın güzel dileklerin için...Evdekiler de bir gün anlayacaklar sebzelerin ne şahane bir nimet olduğunu..:)Umudumu yitirmedim :))

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...