27 Eylül 2012 Perşembe

KIYMALI MAKARNA

  Hayırlı geceler,
  Makarnayı kim sevmez? Özellikle çocuklar her fırsatta makarna ister dururlar.:)  Elbette ki en güzeli annelerimizin yaptığı gibi evde hamuru yoğurulup kesilen makarnalar ..Ama ne yazık ki şimdiki çocuklara bir türlü beğendiremiyoruz  ev yapımı makarnaları .:(
  Paket makarnaları cazip kılan şekilleri mi, bilemiyorum. Ama şöyle yumurta ile yoğrulmuş ev yapımı makarna ne güzel olur değil mi?
  Kıymalı makarna hem protein, hem de sebzeleriyle vitaminli bir yemek oluyor.Üstelik de oldukça doyurucu. Bizim evde çocuklarım için hep ana yemek olmuştur :) Buyurun  tarife:

-1 paket makarna,
-300 gr kıyma,
-1 orta boy soğan,
-2-3 sivri biber,
-3-4 domates,
-1 kaşık domates salçası (katmayabilirsiniz)
-2-3 kaşık sıvı yağ,
-Pul biber, karabiber, kekik, tuz.


  • Makarnayı üzerini geçecek kadar kaynar su ekleyerek orta ateşte pişirelim. İçine biraz tuz ve 1 kaşık sıvı yağ ekleyelim makarnamız yapışmasın.Makarnayı bol suda haşlayıp suyunu süzmek yerine bu şekilde yaparsanız daha lezzetli oluyor. 
  • Öte yanda tavaya sıvı yağı koyup yemeklik doğranmış soğanı çevirelim.Kıymayı ekleyip karıştırarak pişirelim.
  • Üzerine sivri biberleri de ekleyip çevirelim.Eğer kullanacaksanız salçayı ve kabukları soyulmuş küp doğranmış domatesleri de katıp pişirelim. Tuzunu ekleyelim, yalnız dikkat etmeli, makarnaya da tuz kattığımız için fazla katmayalım. Baharatları zevkimize göre ekleyip karıştıralım.


  • Suyunu çeken makarnanın üzerine hazırladığımız sosu dökelim, makarnayla beraber harmanlayalım.


  • İsterseniz sosu ve makarnayı sofrada servis edebilirsiniz. Ben tencerede karıştırmayı tercih ettim.
  • Afiyet olsun.Dualarınızda unutmayın..


    3 yorum:

    1. bizim evde pismedigi gün yok gülüm inan bu gün bile yaptim .
      ellerin dert görmeye. biraktigin degerli yorumlar icin rabbim razi olsun .
      Allah bir gün beraber olmayi nasip edecek bize insAllah.
      sarildim hemde özlemle

      YanıtlaSil
    2. Ayy boylesi de mi yapilirmis mi?
      Denerimmmm..dun bizde de ayni yemek vardi yani kiymali makarna..coook severiz..
      Ablacim aldim mesajlarini az elimdekiler bitsin hemen el atiyorum affet beni sarildimmmm

      YanıtlaSil
    3. Biliyordum zaten:) sadece benim çocuklar makarnacı değil, herkesin evinde de sık sık pişiriliyor :))Afiyet olsun sizlere de..İnşallah canem ben de ümitvarım, lakin ömrüm yetmeyecek diye korkar oldum, beklemekten...
      bilmukabele...
      Sevgi'cim, affeilecek bir şey yok, ben mesajlarım gelmiyor sandım. ne zaman uygun olursan o zaman hallederiz inşallah..bilmukabele..

      YanıtlaSil

    Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...