13 Şubat 2012 Pazartesi

Lobik Çorbası

Lobik çorbası


Herkese hayırlı günler,
Bugün sizlere Elazığ'ımızın sevilen bir çorbasının tarifini vereceğim.Bizim oralarda börülceye lobik denir :) Diğer  yörelerde ki lobiklerden biraz farklıdır.Ama bu sene Elazığ lobiğinden bulamadım,diğer cinsiyle pişirdim.Bir adı da karnı kara olan cinsini bulabildim..
Koyu renkli olan Elazığ lobiği ,biraz ebadı da küçüktür,ama çok lezzetli :)
İşte tarifi:
-1 su bardağı lobik
-1/2 su bardağı döğme(Aşurelik buğday)
-1 kaşık yağ
-1 kuru soğan
-1-2 kaşık domates salçası
-1-2 domates (ben yazdan uyuttuğum domateslerden kullandım,2-3 kaşık)
-kuru nane,tuz
-8 su bardağı su,ya da et suyu
--Soğanı yemeklik doğrayıp,yağda çevirelim.Salçayı ekleyip biraz da onu çevirelim.Domatesleri küçük küçük doğrayıp salçanın üzerine katalım.
--Lobik ve döğmeyi ayıklayıp yıkayıp tencereye koyalım.Üzerine 8 bardak su ya da et suyunu ekleyip kaynamaya bırakalım..(kolay piştiği için suda bekletmeye gerek yoktur)
--Kaynayınca ocağı kısıp döğme ve lobik yumuşayana dek pişirelim.Ocaktan indirmeye yakın kuru nane ve tuzunu ekleyelim.Tuz önce eklenirse aşurelik buğday pişmekte inat ediyor...
--Pişen çorbayı sıcak sıcak servis edebiliriz...Afiyet olsun..
--Ben bu çorbayı güveç tenceresinde pişirdim,daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.toprak güveçte ne pişirdiysem hep daha da lezzetli oldu..Ayrıca et suyu yerine tavuk budu koyup lezzetlendirebiliriz.Eşim sevmediği için ben tavuklu yapmadım..
   Allah'a emanet olun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...