24 Haziran 2014 Salı

KARBONATLI POĞAÇA


   Merhabalar,
   Yine çok ara verdim farkındayım..:(  Bir çok meşguliyet, işler, bir ara kardeşime gittim vs...biraz enerjimi kaybettim biraz da instagram etkisi sanırım ;)  bir telaş, uğraş koşturuyoruz velhasıl..Allah sağlık sıhhat versin de İnşallah...
    Malum okul tatil oldu, artık yavrularımız evde ve atıştırmalıkları daha çok istiyorlar.. Kolayca beklemeden yapabileceğimiz bir kurabiye poğaça tarifi bu ve bizim evde pek sevilen bir lezzettir kendileri...Özellikle eşim bu usul poğaçayı daha çok sever, mayalı poğaçaya tercih eder..Siz içine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz, bizde peynirli daha çok seviliyor bu poğaça.. Haydi tarife buyurun:


   -2 yumurta, (birinin sarısı üzerine),
   -1 su bardağı kaymak,(eğer market kaymağı kullanacaksanız, bir iki kaşık sütle yumuşatın )
   -1/2 su bardağı sıvı yağ, (fındık yağı kullandım)
   -1 su bardağından bir parmak eksik yoğurt,
   -1 tatlı kaşığı karbonat,
   -2 çorba kaşığı sirke (elma sirkesi)
   -Tuz..(tuz oranını peynirin tuzunu hesaba katarak ekleyin)
   -Aldığı kadar un..
İçine:
   -beyaz peynir ,
   -1/2 demet maydanoz


  • Yumurtalardan birinin sarısını ayıralım, bir kenarda dursun.. Diğer yumurta ve yumurta akı, kaymak, sıvı yağ ve yoğurdu karıştırma kabına alalım, karıştıralım. Karbonata sirkeyi ilave edelim.. karbonat sirkeyle buluştuğunda köpürecektir..ama bu işlem karbonatın hem acılığını alır, hem de hamurun daha gevrek olmasını sağlar..
  • Aldığı kadar un ilave edip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuralım..Ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elimizde yuvarlak açalım; içine peynir ve kıyılmış maydanoz karışımından koyup yarım ay şeklinde kapatalım, parmak uçlarıyla kenarlarına bastırıp tepsiye dizelim..Tepsiyi yağlamaya gerek yok..
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede ön ısınmalı fırında pembe pişirelim.
  • Kıyır kıyır, lezzetli poğaçalar hazır..Afiyet şifa olsun..



9 yorum:

  1. oluyor arada öyle.İnsana bi rehavet çöküyor.Bana da oluyor arada NAZAR diyelim :) Ellerine sağlık.Ne güzel görünüyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim canım..çok tatlısın :)

      Sil
  2. ellerinize saglık harifka görünüyor...

    YanıtlaSil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?


    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil
  4. Canım benim denedim tarifini. Çok ama çok hoşuma gitti. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..afiyetler olsun.. bizde de çok sevilir.. :)

      Sil
  5. Hello Aynur hanim, tarifinizi denedim cok guzel oldu ayrica yapimi da pratik cok tesekkurler. Ellerinize saglik. Blogunuzu hergun ziyaret ediorum ama uzun bir ara verdiniz umarim hersey yolundadir. Sevgiler Nida.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ilginiz ve güzel sözleriniz için.. evet çok ara verdim..çok kötü bir şey yok şükür,, bir takım telaşlar uğraşlar vs. ama yetiştiremiyorum, günün 24 saat olması bana yetmiyor maalesef.. :)
      bir çok yeni tarif denedim yaptım, hatta tariflerin bir kısmını nereye kaldırdım, unuttum..:(
      Dua bekliyorum sizlerden bir an önce toparlanıp tekrar sevdiğim bu işime, bloguma yazmaya devam edebileyim İnşallah.. Muhabbetle...

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...