10 Ağustos 2012 Cuma

KIYMALI AÇIK PİDE

      Ramazan 22. gün duası:

Allah'ım! Fazl-ü rahmetinin kapılarını bugün yüzüme aç; bu günde bereketlerini üzerime indir ve beni hoşnutluğuna vesile olacak şeylere muvaffak kıl; beni cennetlerinin ortasına yerleştir; ey perişanların duasını kabul eden -Allah-!

 Hayırlı günler,
  Bu gün hem yemek olarak yapabilecek hem de çay yanına zevkle yenecek bir tarifle geldim..Hamur işlerini seven bir ailem olduğu için, zaman zaman bu tür şeyleri yapmaya çalışırım.


   Hamuru için:
  -2 yumurta.(birinin sarısı üstüne)
  -2 su bardağı süt,
  -1 su bardağı sıvı yağ,
  -1/2 paket yaş maya,
  -1 çorba kaşığı şeker,
  -1 çay kaşığı tuz,
  -Aldığı kadar un.

  İçi için:
  -300 gr orta yağlı kıyma,
  -2 baş kuru soğan,
  -1/2 demet maydanoz,
  -1-2 tane sivri biber,
  -2-3 domates,
  -1 tatlı kaşığı biber salçası,
  -1 çorba kaşığı domates salçası,
  -2-3 çorba kaşığı sıvı yağ
  -Tuz, karabiber, pul biber.

   -Öncelikle mayayı ılık sütle iyice eritelim.Yağı, yumurtaları (birinin sarısını üzerine sürmek için ayıralım) sütün tamamını, tuz, şekeri, yoğurma kabımıza alıp karıştıralım.Unu azar azar ekleyerek hamuru yoğuralım. Kulak memesi yumuşaklığında hamur olmalı. Üzerini kapatıp mayalanmaya bırakalım.

   -Diğer yandan soğanları incecik yemeklik doğrayalım. Kıymayla soğanı yoğuralım. Biberleri küçük küçük, domatesin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım.Maydanozu incecik kıyalım. Domates biber salçasını da ekleyip tuz ve baharatlarla  bir güzel harmanlayalım.Kıymayla birleştirip yağını da ekleyelim.

   -Mayalanan hamuru istediğimiz büyüklükte olacak şekilde parçalara ayıralım.Ben büyük pideler yapmayı tercih ettim.İsterseniz tek kişilik porsiyonlar olarak da yapabilirsiniz.

   -Hamuru oval şekilde açıp, iç malzemesini üzerine yayalım. Kenarlarını kıvırıp uçlarını sivri bir şekilde birleştirelim.

   -Yağlanmış tepsiye yerleştirelim açık kısımlarına ayırmış olduğumuz yumurta sarısını sürelim. Fırında kabarıp kızarana dek pişirelim. Ben fırın ayarını veremiyorum, çünkü fırınım hiç iyi değil, derecesi çalışmıyor.Maalesef istediğim gibi pişiremiyorum.:(  Eski davul fırınımı özlemle yad ediyorum :)


   - Dilimleyerek servis yapabiliriz.Afiyet şifa olsun.

6 yorum:

  1. aynurcum muhtesem olmus ellerinen saglik paylastigin icin tesekkurler....

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun,çok teşekkür ederim Nuran ablam...:)

    YanıtlaSil
  3. Bıdığın bakışına bak hele..yiyeceksin tabi kuzu tabi ki canın çekecek Aynur ablam şahane görünüyorlar bugün bizde de kıymalı pide var..bereketli olsun..

    YanıtlaSil
  4. Sağolasın canım :) size de afiyet şifa olsun..Bu arada mesajlarımı görmedin mi? :)

    YanıtlaSil
  5. selamlar Aynur hanımcım ben geçen hafta şöyle nette pide tarifi için gezerken sizinde bloğunuza bir göz atayım dedim ama iyikide atmışım:))tek kelimeyle bayıldık, bu güzel tarif için çok ama çok teşekkür ederim favaorilerim arasında yerini aldı ellerinize emeklerinize sağlık ,selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şifa olsun Suzan kardeşim..:) beğendiğinize çok sevindim...
      Ben çok teşekkür ederim..her zaman beklerim...
      selam ve sevgiler benden de..:)

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...